„Az
ösztöneim azt súgták, hogy csak a baj lesz vele. Az ösztöneim tévedtek. Vele
nincs semmi baj. Velem van. Még mindig.”
Sorozat: A Royal család 2. (Royals 2.)
Oldalszám: 346
Megjelenés: 2017
Kiadó: Könyvmolyképző (Rubin Pöttyös)
Ár: 3299 –
Kikötőben
vívott ökölharctól kezdve az iskolai bunyóig: életek omlanak össze a
csillogó-villogó palotában, miközben egy srác próbálja menteni a bőrét.
Reed
Royalnak mindene megvan: vonzó külső, befolyásos család, sok pénz. Az elit
gimiben sorban állnak a lányok, hogy vele lehessenek. Ő viszont magasról tesz
mindenkire, mert csak a családja érdekli – amíg Ella Harper be nem sétál az
életébe.
Izzó
gyűlölettel indult a kapcsolatuk, mert azt akarja, hogy az apja új nevelt lánya
szenvedjen. De aztán minden átfordul valami egész másba. Közel akarja tudni
magához Ellát. Biztonságban. Egy ostoba hiba miatt azonban Ella elmenekül a
karjaiból, így káosz köszönt a Royal-palotára. Reed azon kapja magát, hogy
összeomlik az egész világa.
Ella
már nem kíváncsi rá. Azt mondja, hogy csak tönkretették egymást.
Talán
igaza van.
Az a helyzet, hogy elég ritkán járok
moziba… szerintem nem túlzok azzal, hogy félévente egyszer-kétszer veszem
csupán rá magam, de ez a pár alkalom is elég volt számomra egy kellemetlen
mozis szokás kialakulásához. Nem tudom, ki hogy van ezzel, de én egy ideje már
mindig bekészülök egy nagyméretű popcornnal… aminek úgy a fele az előzetesek
alatt elfogy. Ismerős? Remélem.
Bár ezt napi fun factnek is szánhattam
volna, igazából inkább csak fact, semmint funny, és egy percig sem áltatom
magam azzal, hogy bárkit is érdekelt, pláne, ha a mozizási szokásaimnál azért
izgibb téma adott mára… de egyszerűen ezzel a rövid kitérővel tudom csak
kellően bevezetni, mit is adott nekem a Megtört
herceg. Mert én már tényleg azt hittem, láttam mindent, amit történet
mutatni képes… a Papír hercegnő
értékelése alatt elhasználtam minden túlzó kifejezést, minden káromkodást és
indulatszót, mert nem igazán gondoltam bele a lehetőségbe, hogy a leírtak
tovább fokozhatók. Megettem a popcornom az előzetesek alatt, mintha utána nem
kezdődne a film, és elpazaroltam a legerősebb szavakat, mielőtt elkezdődhetett
volna maga a show.
Szappanoperát kiáltottam a Papír
hercegnőre. El tudjátok hinni? Akkor ez mégis mi?
Leginkább valamiféle brutális sokkolási
módszer… az én agyam legalábbis minden oldallal egyre zsibbadtabbá és
zsibbadtabbá vált. Intrikák? Megduplázva. Nyál és egyéb testnedvek?
Megduplázva. Sznobizmus? Megduplázva. Pia? Szex? Erőszak? Kétszer annyit
mindből! Szenvedés? Még ha csak megduplázódott volna… de az a helyzet, hogy
ezen a 350 oldalon nonstop szenvedtek a főszereplőink, a mellékszereplőink…
legfőképp azonban én magam.
Történetünk a változatosság jegyében
ezúttal a cserélődő szemszög módszerével operált – amit alapvetően egész jó
ötletnek találtam, tekintve, hogy egy ilyen formát alkalmazva sokkal jobban
megismerhetünk karaktereket, s a cselekmény egy másik oldalát. Csak azt
felejtettem el pár perc erejéig, hogy talán azt a bizonyos másik oldalt nem is
akarom megismerni…De mindegy, késő bánat
– gondoltam az első oldal után, és reménykedtem a legjobbakban, miközben
bármiféle úszótehetség híján egyre inkább elmerültem Reed Royal
gondolatvilágában. Noha az első részben Reed nálam meglepően hamar
feketelistára került, még kész voltam adni egy utolsó esélyt, hogy belelátva a
fejébe legalább megértsem, mi áll a hatalmas seggarca mögött, amolyan „csak
hogy tudjam” alapon, de amit a maszkja mögött találtam, arra nagyon nincsenek
is szavak… ugyanis… hű, nem tudom, erre készen álltok-e. Elég durva… de Reed
álarca igazából… érző szívet takar.
Tapsvihart a szerző páros kolosszális
humorának! Ahogy egyre nagyobb részletességgel bontakozott ki a szemem előtt
egy őszinte, szereteten és tiszteleten alapuló tiszta vonzalom… na jó, gyerekek,
én ezt nem bírom ki röhögés nélkül.
Szóval igen… ahogy lassan bepillantást nyertem az elitgimi ügyeletes
rosszfiújának romantikus kis álomvilágába, akaratlanul is egyre hangosabbá
fokozódott a nevetésem.
Pár hete, miközben a Papír hercegnőt forgattam, fennhangon
protestáltam a történetben romantikus szálként feltüntetett mélyen ártó és
egészségtelen kapcsolat természetén, de csak tettem, amit a mazochista olvasó
tesz, megszoktam. Gondoltam, rosszabb
úgysem lehet… erre felütötte fejét egy gonosz kis szó… ami nem is tudom, hogy
elsősorban felháborít vagy mosolygásra késztet az adott szituációt ismerve. Szerelem. Könyörgöm… annyi idő telt el,
hogy egyik kötet után kinyitottam a másikat, és abban az óvatlan percben a
korábban még egész reálisan vágyként elkönyvelt, kizárólag szexualitáson
alapuló vonzalom úgy köszönt vissza rám, mint tiszta és őszinte szerelem. Hát
persze. Épp mint Romeo és Júlia. Hát csak
bele ne haljatok, drága gyermekeim.
Ezt a fordulatot tehát én egyszerűen nem
bírtam magamban hova tenni… egyrészt olyan szinten szürreálisan hat, hogy
lehetetlen komolyan venni, másrészt villog tőle a klisé-jelzőm akár egy
karácsonyfa, és ez olyan érzést kelt bennem, mintha az írónők egyszerűen nem is
mertek volna más módszerhez nyúlni, mint a jó útra tért seggfej bevált
sémájához. Már feldobtam egyszer a témát a közelmúltban, hogy mi, lányok,
mennyire oda tudunk lenni a rosszfiúkért – de valljuk be, ami igazából
mindenkinek kell, az egy olyan pasi, aki az utolsó porcikájáig badass, de a
barátnője kedvéért képes megjavulni, és hajlandó is rá. Ami hirtelenjében nem
is tudom eldönteni, hogy egy freakin’ álomvilág, vagy valami gyönyörűszép
gesztus, de most nem is azért vagyunk itt, hogy a női-férfi beteg természetet
vesézzük ki. Beszéljünk csak a tényekről… amik pedig azt mondják, hogy a női
olvasók többségben egy jó útra tért fekete bárányt és egy megérdemelt
romantikus happy endet várnak a műfajában idevágó könyvektől. A szerzők pedig –
lévén az olvasóikból élnek – képtelenek
szem előtt tartani, mi iránt van igénye a célközönségnek. Elgondolkodhatunk
azon, hányan olvasnák tovább még részeken át a sorozatot, ha a karakterek nem
kapnának semmi mélységet és szentimentális oldalt, hanem egyszerűen csak
megmaradnának azoknak a szemeteknek, akiket eleinte megismerhettünk. Na ugye.
Ebből adódott tehát, hogy a Royal
famíliát a második kötetben egészen szétesve és magából kifordulva találhattuk,
ezzel megteremtve a sorozat szerintem egyik legmegosztóbb szegmensét. Én legalábbis
nem tudtam dűlőre jutni, miként is érzek a karakterek iránt, miután egyre
részletesebb rálátást nyerhettem a tetteik és személyiségük mögött rejtőző
problémákra. Egyrészt fejlődésként tekintettem a tényre, hogy az írónők végre
jobban kibontották, ezáltal pedig élőbbé tették őket, másrészt… rendben van,
szeretjük a fordulatokat, de bizonyos határokra szükség van, hogy az
eseményeknek kellő ereje legyen tőlük. Ennek híján jön majd valami gyökér
blogger, aki azt hiszi, az egész csak valami vicc. True story.
Tehát – bár ez a legtöbb Royalra
vonatkozik – Reed számomra továbbra is ezért maradt fekete listás, de
legalábbis meg nem értett karakter továbbra is. Az utálatom meglehet némileg
csillapodott az olykor egészen megnyerő viselkedésének hatására, az irreálisan
nagy jellemfejlődés, amin mondhatni emberfeletti sebességgel átvágtatott
számomra mégis hiteltelenné tette a teljes személyét. A szerzők egyszerre
próbálták meghagyni a keménységét és hagyni szárnyalni a gyönyörű lelkét, mint
valami csillámpónit, ez a kettő pedig sehogyan sem egyeztethető össze, ami ha
engem kérdeztek, meg is mutatkozik a végeredmény kuszaságán.
A szerelmi szálat tehát úgymond Reed
Érzőszívű Royal belső monológjai indították be úgy igazán, de ahogy mondani
szokás, kettőn áll a vásár, így talán épp az itt az idő, hogy az eddig domináns
szerepet élvező nagyrészt értelmetlen hablatyolásom után áttérjek másik
főszereplőnkre, Ellára – ugyanis róla is bőven akad mit mondani.
Az előző értékelésben már előadtam magam
arról, hogy milyen vegyes érzéseim vannak Ella iránt – hiszen épp amilyen erős
lányként mutatkozott be eleinte, épp annyira süllyedt a történet folyamán egy
hormonvezérelt tizenéves libává, aki folyékony halmazállapotra vált, amint
megpillant egy kidolgozott bicepszet. És nézzük, mi a helyzet vele most?
Talán ugyanaz, mint a Papír hercegnőben, összességében én
mégis sokkal pozitívabban tudtam felfogni a viselkedését, talán mert itt
kevésbé éreztem erős kontrasztokat az esetében – nem úgy, mint Reednél –, és
így az irracionális hatást elkerülve sikerült a szerzőknek őt egészen emberivé
varázsolni. Egyaránt megmutatta, mennyire erős tud lenni, ha a helyzet úgy
kívánja, ahogy azt is, hogy a Royal palotában töltött ideje alatt még nem
sikerült belőle kiölni a méltóságot. Földbe döngölték, de felállt, leporolta
magát és továbbállt – szó szerint. Ezért csak tisztelni lehet… belőlem azonban
a visszatérte utáni önmaga váltott ki hevesebb érzelmeket. Tartotta magát.
Ellenállt. Józanul viselkedett, mikor a szíve egészen más dolgokra vágyott,
mint az esze, és ebben a kettős állapotban, mikor próbálta magát győzködi, mi a
jó és mi a rossz, mikor még ő maga sem tudta, na ekkor mutatkozott meg,
mennyire emberi is valójában. Sosem volt egyszerű az élete, mindig kemény
kellett legyen, de ez egyúttal azt is eredményezi, hogy az ember talán
ellenállóbb is minden más iránt az erőt és függetlenséget leszámítva. Akinek
lételeme egyedül maradni talpon, nehezen engedi el magát, és hagyja hogy
zuhanjon a gyengeségbe, kifelé a megszokott magányos nyugalmából és
kiszámíthatatlanságából valami olyan ismeretlen felé, ahol nem tudja mikor éri
bántódás. Ezúttal sikerült egész jól átéreznem az Ellában lezajló folyamatokat,
a viaskodását saját magával, a háborút az esze és szíve között. Az érzést, hogy
elemi erővel vonz magához a tűz, és folyton egyre közelebb lépnél hozzá, de
félsz, hogy megéget – újból.
Ha valamit kiemelhetek ebből az
elcseszett szappanoperából, és karaktereink szintén nem egészen normális
kapcsolatából, az tehát ez a folyamat, amely Ellában zajlik, miután visszatér a
Royalokhoz. Imádtam, hogy nem vetette magát újra Reed karjaiba – hogy hagyott
magának időt egyaránt gondolkodni és érezni, megtudni, vajon mire van szüksége,
és mi lesz jó neki, s hogy a kettő összeegyeztethető-e. Büszke voltam rá,
amiért nem engedett a csábításnak, és kijárta a maga útját, amíg eljutott a
megbocsátásig. Talán nem tette bölcsen… de nem is kell mindig annak lenni.
Meglehet nem voltak Reeddel normális pár… de talán nem is lehet mindenki az.
Úgyhogy ha valamiért, hát azért tényleg örülhettem, hogy Ella erre addig jött
rá, amíg nem volt késő. Jó lenne, ha meg tudnánk így állítani az időt, hogy
rájöjjünk, mit kell tennünk.
Mindent összevetve a beígért romantika
továbbra is vegyes érzéseket kelt bennem, egyszerre furcsállom, mert valahogy…
nem illik ebbe a környezetbe, ugyanakkor amennyire nélkülöztem az első részben,
épp annyira esett jól ezúttal a jelenléte, elvégre be kell vallani, voltak
kimondottan szép momentumai Reed és Ella szerelmének. Meg persze egy rakás
olyan, amikor Ella megint hanyattesett Reedtől, utóbbi pedig kvázi nyálban
fetrengett, de hát akkor is… úgy tűnt, elindultak lassan egy úton afelé, hogy
viszonylag emberi felnőttek legyenek – még ha a történet alapjául szolgáló légkör
ezt többnyire lehetetlenné is teszi.
És apropó… ha már a történet alapjáról
beszélünk, mind tudhatjuk már, hogy azt bizony kemény dollárkötegek alkotják,
ennek megfelelően pedig kapunk elit körzetet, elit iskolát, elit magánrepülőt,
elit éttermeket… mindent. Amiről a véleményemet szerintem már kifejtettem a Papír hercegnő értékelésében, de
szívesen elárulom most is, hogy számomra az egészben van valami rendkívül
taszító. Mármint nem magában a pénzben, sokkal inkább abban, amilyen emberek
formálódnak a hatására, ugyanis megfigyelhető a Royalokon is a sznobizmus nem
egy fajtája, de voltak kifejezetten… nem, nem is találok megfelelő szavakat
néhány karakterre. És talán nem is kéne rájuk szavakat pazarolnom egyáltalán,
bár a cselekményt sok esetben az ő intrikáik és mesterkedéseik mozdították
tovább, és nem egy váratlan fordulatot köszönhetünk nekik – többek között a
brutál függővégünket is, mert anélkül nem is szappanopera egy szappanopera, nem
igaz? Ahogy közeledtünk az utolsó oldalakhoz, az események úgy sűrűsödtek egyre
inkább, míg végül szerzőpárosunk bedobta a bombát – pontosabban kettőt is. S
meglehet, titokban mind tökéletesen tovább tudtuk gondolni, mi áll az utolsó
pár mondat mögött, azért persze eszi az embert a fene.
Lezárva végre eléggé kusza – és
nyilvánvalóan elég csapongó és hiányos – értékelésemet nehezen gondolok az
összegzésre egy ilyen könyvről, ami egyszerre tudott mélyen megérinteni olykor,
miközben teljes szívemből utáltam. Éreztem, hogy mintha pozitív irányba
mozdulna a történet, mégis, a körülmények továbbra is lehetetlenné tették, hogy
igazán élvezzem. A lendületes, gördülékeny és humoros stílus vitt előre, csak
úgy pörögtek a lapok, de ez nem sokat segített azon a tényen, hogy nem
tetszett, amit eközben az utazás közben láttam. Ez a könyv egy orgia, egy
erkölcsi fertő. És félreértés ne essék… kedvelem az erotikus könyveket, ahogy
azt is, ha a szereplőink tudnak élni… de amit a Megtört hercegben produkáltak, inkább azt bizonyítja, hogy ezek a
karakterek képtelenek élni. Ugyan voltak részek, mikor ezt félre tudtam tenni,
hogy teljesen kiélvezzek pár nyugodtabb és szerethetőbb pillanatot, de
végsősoron ez a mértéktelen szex, pia, verekedés, anyag, szarkeverés, pénz,
pénz, pénz túl soknak bizonyult ahhoz, hogy egyszerűen túllépjek rajta.
Ajánlom a Megtört herceget mindazoknak, akik az előző részt szerették – ebben
az esetben úgy gondolom, ezt egyenesen imádni fogják, mert alapjaiban
megegyezik a Papír hercegnővel, mégis mutat némi pozitív fejlődést. Ajánlom
azoknak, akik szeretik a pörgést, a drámai fordulatokat, és ha egy könyv nem
hagyja őket unatkozni. Ajánlom a fiatalos, kellően humoros fogalmazásmód
kedvelőinek, ezen túl is azoknak, akiket nem fog zavarni a káromkodások
változatos és végeérhetetlen tárháza. Ajánlom… hát, azoknak, akiknek az
értékelésem nem szolgáltatott eltántorító erővel. Igazi rajongóknak és
mazochistáknak… hajrá! Tegyetek egy próbát… vagy ne. :P
KEDVENC KARAKTEREK:
Nem, nem, nem, nem, nem és nem.
Megtagadom ezt a kérdést. Egyszerűen képtelen vagyok eldönteni, hogy karakter
ügyben ezúttal még mélyebbre süllyedtünk a Papír
hercegnőből megismert fertőben, vagy kezdtünk belőle kikecmeregni, de
mindkét lehetőséget egyformán nehéz feldolgoznom. Eastont továbbra is egészen
bírtam, de néha már egyszerűen soknak éreztem, amit művelt, így nem lehet a
kedvencem, Reed pedig bár mérföldeket gyalogolt előre az emberségi mércémen,
még mindig nem ért el abba a tartományba, ahonnan kezdve azt mondhatnám,
kedvelem – vagy legalábbis nem utálom kicsit. Talán egyedül Callum az, akit
változatlanul bírtam – voltak gázos dolgai, de összességében még így is messze
ő a legszerethetőbb figura az egész történetben, plusz olykor Ella, bár ő is
tudott ám hullámvasutazni az érzelmeimmel.
KEDVENC RÉSZEK:
Nézzük… igazából minden drámai elemtől
mentes, nyugodt és normális epizódot ide sorolhatok – nagy kár, hogy kevés
ilyenre emlékszem csupán. Így hát valószínűleg egyedül Ella és Reed romantikus
kis őzikeszemekkel pislogós jelenetei mozgattak meg bennem valamit, ezért pedig
marhára szégyellem is magam, mert egy kicseszett rózsaszín nyáltenger, amit ez
a kettő művel, mikor épp nem akarják kicsinálni a másikat. Mégis, Reed „jobbik
énje” – bár ha engem kérdeztek, ilyen valójában nincs, minden énje egyformán
fárasztó – mégiscsak egyfajta pozitív eleme lett a történetnek, elvégre ha
megpróbál az ember elvonatkoztatni a sorozat első részében megismert figurától,
akkor ez az új egészen szimpatikus benyomást is tehet…ne, de amúgy… mindegy.
KEDVENC IDÉZETEK:
„ –
Undorítóan nézel ki – mondja Easton hétfő reggel, miközben arra várunk, hogy
Ella megérkezzen a suliba a pékségből.
–
Miért? – törlöm meg a kézfejemmel az arcomat. – Összekentem magam lekvárral?
[…]
– Nem.
A mosolyod öreg. Boldognak tűnsz.”
***
„Azzal
morogva rám veti magát, és hagyom, hogy megüssön. Olyan gyenge a találata, mint
ő maga. Mindenki ilyen gyenge, aki szavakkal bántja a másikat. Ezért dobálóznak
szavakkal. Önbizalomhiányos idióták, akik ettől jobban érzik magukat.”
***
„Te
mondtad, hogy olyannak látlak, amilyen vagy. Látom a fájdalmadat és a
magányodat. Látom a büszkeségedet, ami megakadályozza, hogy bárkiben is
támaszra lelj. Látom a nagy szívedet, és hogy meg akarod menteni a világot,
beleértve a seggfejet is, aki én vagyok – akad el a szava. – Én végeztem a
játszmákkal, Ella. Számomra nem létezik másik lány ezen a világon. Ha beszélni
látsz az egyikkel, akkor tudd, hogy rólad beszélek. Ha sétálni látsz az egyik
mellett, akkor tudd, hogy azt kívánom, bárcsak te lennél az – lép felém. – Te
vagy nekem az egyetlen.”
BORÍTÓ: 5/4*
Van az a mondás, hogy mindenki jó
valamiben… így ha létezik bármi, amiben ez a sorozat valósággal remekel, akkor
az a megkapó külső – és ha belegondolok, ezzel kimondottan passzol is a Royal
jellemekhez. A belső rothadást mindig tökéletesen fedi egy gyönyörű héj… de
amíg a fiúk esetében ez kissé bosszant, addig borító szempontból ez a
felfedezés különösen boldoggá tesz. Bár a Megtört
herceg borítója számomra a Papír
hercegnőhöz, és a folytatásokhoz mérve nem a kedvencem, még így is be kell
valljam, hogy kivételes szépség: kifinomult, letisztult, királyi – bizonyítéka
annak, hogy a kevesebb néha több.
PONTOZÁS: 5/2
Mikor becsuktam a Papír hercegnőt, és arra gondoltam, ezennel vége a dagonyázásnak,
még meg sem fordult a fejemben, hogy a történet addiktív természete ilyen hamar
magával ragad majd… ahogy azt sem, hogy van még lejjebb abban a bizonyos
erkölcsi mocsárban, amelyben megmártóztam az első rész alatt. Tévedtem. Ha sok
más pozitívat nem is tanulhatunk ebből a sorozatból, annyit mindenképp érdemes
megjegyeznünk általa, hogy a „lehetne-e még rosszabb?” kérdésre mindig „igen” a
felelet. Royalék elitista élete továbbra is a pénz és a szex körül forog,
ugyanakkor ez a kettő a megoldás minden problémára, amit képtelenség megoldani
egyetlen szerény üveg Jack Danielsszel. Apuci vagy bátyó barátnőjével
kettyinteni nem képezheti lelkiismereti és erkölcsi kérdés tárgyát, az iskolai
pedig mintegy játékszerű platform csupán az elkényeztetett kölykök hierarchikus
felsőbbrendűségből, és nagy jómódukban való unalomból fakadó ármánykodásainak,
ahogy persze a vastagabb pénztárcáért is megéri hazudni, csalni, tönkretenni
másokat, akár az életünk árán. Összességében a Megtört herceg továbbra is egy csupán pénzzel, testnedvekkel és olvadt
rózsaszín vattacukorral összetartott egyvelege az önzésnek, csalásnak, egymáson
való átgázolásnak és röviden minden bűnös élvezetnek… ezt viszont mind ügyesen
egy szépséges borító és szórakoztató, lendületes stílus mögé rejtve.
További használat előtti figyelmeztetés:
addiktív és függővéges. Én szóltam.
HA ÉRDEKEL A KÖNYV, RENDELD MEG
ITT!
Muszáj itt hagynom a lábnyomomat...eskü, ilyen nincs. Betegre röhögtem magam, míg olvastam. :'DDDDDD
VálaszTörlésGratulálok béb, ismét nagyot alkottál! :* <3