Én és a Bohemian Rhapsody jelenség


„Nincs időm arra, hogy az áldozatuk legyek, az AIDS-es poszterarcuk, az intő példájuk. Nem, én döntöm el, hogy ki vagyok, és én úgy döntöttem, hogy az leszek, akinek születtem: egy előadó. Aki megadja a közönségnek, amit akar: a mennyei érintést. Freddie kicseszett Mercury!”

Eredeti cím: Bohemian Rhapsody
Megjelenés éve: 2018
Nemzetiség: angol
Műfaj: zenés életrajzi dráma
Korhatár: 12+
Rendező: Bryan Singer, Dexter Fletcher
Forgatókönyv: Anthony McCarten, Justin Haythe
Operatőr: Newton Thomas Sigel
Producer: Graham King, Jim Beach, Denis O'Sullivan, Robert De Niro, Richard Hewitt, Brian May, Arnon Milchan, Jane Rosenthal, Bryan Sing
Zene: Queen
Cast: Rami Malek (Freddie Mercury), Ben Hardy (Roger Taylor), Gwilym Lee (Brian May), Joseph Mazzello (John Deacon)


A Bohém rapszódia a Queen zenéjének és a banda rendkívüli énekesének kirobbanó története. Freddie Mercury fittyet hányt a sztereotípiákra és ellenszegült a konvencióknak, így vált belőle a világ egyik legkedveltebb zenésze. Tanúi lehetünk a zenekar üstökösszerű felemelkedésének meghatározó dalaik és forradalmi hangzásuk révén, Mercury féktelen életvitelének a bandára gyakorolt hatásainak, és dicső visszatérésüknek a Live Aiden, ahol a már súlyos betegséggel küzdő Mercuryval az élen a rocktörténelem egyik legnagyszerűbb koncertjét adják. A Queen nem csupán zenekar, hanem egy család is volt, s máig megihletik a kívülállókat, az álmodozókat és a zene szerelmeseit.

Szóval azután, hogy egy hónap leforgása alatt nyolcszor megnéztem ugyanazzal a töretlen lelkesedéssel és teljes elragadtatottsággal, úgy gondoltam, megérettem arra, hogy megpróbáljak írni egy posztot is az új Queen-filmről, a Bohém Rapszódiáról. Hogy úgy is érzem-e, hogy készen állok… nos, ebben nem vagyok biztos. Mint írtam, még mindig el vagyok bűvölve – hatása alá vont nem csak a film, de napról napra egyre jobban az együttes, a tagok, a zenéjük, a személyük… igazából az egész Queen jelenség, és ez némileg nehezíti hogy objektív, tisztánlátó véleményt osszak meg veletek. Mindenesetre úgy örültem Rami- és a film valamennyi Oscarjának, mintha csak tősgyökeres Queen-fan lennék, a szembejövő ilyen témájú videók néhány nap alatt lenullázták a mobilnetem, két héttel a film első megnézése után pedig már ott lapult az együttes valamennyi albuma a telefonomon. Lépten nyomon hasonló történetekbe botlottam az interneten görgetve, tehát nagyon nem vagyok egyedül. Egyértelmű, hogy az együttesnek ereje van: valamennyi tagjából és az általuk alkotott egységből is sugárzik valami rendkívüli erő. A Queen egy legenda. A legendák pedig picit felemelik az embert a földről – nekem éppen erre volt szükségem, s talán éppen ezért vált Freddie, Brian, John és Roger rövid idő leforgása alatt olyan fontossá számomra.

Persze mikor valaki egy életrajzi film hatására egy hónap „ismeretség” után ilyen kijelentésekre ragadtatja magát, mint tudjuk, számíthat bizonyos rosszalló visszhangra. Szinte várja az ember, hogy észosztás lehetőségére várva felbukkanjanak a középkorú rajongók, akiknek a fiatalságuk egybeesett anno a Queen virágkorával, meg persze jöjjenek azok, akiket a szüleik már pár hónaposan is a We Will Rock You-ra ringattak a bölcsőjükben és ezért azt hiszik, ettől rajongóbb rajongók mindenki másnál. Higgyétek el, sírva tombolnék a Live Aid koncerten a Queen fellépése alatt, ha annyi napot utazhatnék vissza az időben, ahány rossz szájízű internetes megszólalásba botlottam az elmúlt hetekben arról, hogy „a picsába mindenkivel, aki most kezdett Queent hallgatni, mert nem most kell elkezdeni, hogy megint felkapottak lettek valami miatt”.  Imádom ezt az önkéntes igazságosztást. Imádom, hogy az interneten mindig akad, aki megmondja a tutit, aki megmondja, mit lehet és mit nem. Imádom, hogy ezek szerint komoly szabályrendszer vonatkozik arra, kinek mit lehet szeretni, mikor lehet szeretni, és mikor lehet valaki rajongója vagy őszinte tisztelője bárminek. És imádom, hogy ismertek, és tudjátok, hogy mindez a nem enyhe dühömet palástoló szarkazmus akart lenni.


Igen, az internet akárcsak sok esetben korábban is, most is felnyomta a vérnyomásom rendesen, de egyúttal el is gondolkodtam, mert valahol azért van igazság… nekem csak a jelenség tálalása üti ki a biztosítékot. Tweeteltem egyet a hetekben, idézem mit: „Ti is vagytok úgy vele, hogy ha valamit szerettek akkor idegesít, ha egy traktorszomorító átok gyökér is szereti? Mintha megszentségtelenítené a kedvenc zenéimet, könyveimet, filmjeimet, stb… legszívesebben superstrong jelszóval védeném őket, hogy eldönthessem ki férhet hozzájuk”. Egyik barátnőm – hatalmas Queen és retro zene rajongó – válaszolta erre, hogy képzelhetem akkor, hogy mit érez most, hogy minden idióta elkezdett Queent hallgatni. És amúgy igaza van, értem is… de szerintem egyáltalán nem az a lényeg, mikor kezd el az ember érdeklődni valami iránt, sokkal inkább, hogy miért.

Mert most bevallom teljes szívnyugalommal, hogy mindig is megvetettem azokat, akik csak azért „szeretnek” valamit, mert éppen az a divat. Rosszul vagyok azoktól az emberektől, akik csak azért vesznek meg egy könyvet, mert éppen nagy dolognak számít, vagy semmi mást nem hallgatnak, csak amit az aktuális zenei toplisták a fülükbe nyomnak, mert egyszerűen nincs saját ízlésük és stílusuk, és ezt – akár tetszik, akár nem – nevetségesnek találom a magam részéről. Persze mindenkinek szíve joga, hogy mit néz, olvas, hallgat, de emellett nekem is szívem joga, hogy véleményem legyen róla, még ha ezzel a véleménnyel nem is leszek népszerű. Szerintem az embernek keresnie kéne kicsit önmagát, meg kéne próbálja feltérképezni, mi jellemzi őt, mi illik hozzá, mit szeret igazán. Ha mindig csak azt, amit elé tesznek… akkor attól tartok, nem keres igazából, hanem megelégszik azzal, hogy felüljön az alsószintű tömegkultúra láthatatlan futószalagjára, amin minden ember nem csupán egyforma, de egyformán befolyásolható is. Ha pedig egész messzemenő következtetéseket akarnék levonni, egészen odáig elmennék, hogy aki ilyen, az korrekt értékrend és gondolkodásmód kialakítására is képtelenné válik, ugyanis automatikusan azt fogadja el, amit egy nála nagyobb erő azt akarja, hogy elfogadjon és szeressen – ennélfogva nem szelektál, nem hoz önálló döntéseket… értitek mit mondok. És igen, ilyen szempontból vannak, akiknek a fellángolásszerű Queen-korszaka nekem is szúrja a szemem, mert tudom, hogy most a film miatt újra felélénkült az együttes népszerűsége már a fiatalság körében is, de tudom azt is, hogy akik azért töltötték le pár híresebb daluk, mert most „menő”, azok két hét múlva, mikor kijön egy agyonhype-olt Ariana Grande vagy Kanye West szám, akkor kukába fogják hajítani a Bohemian Rhapsody-t és társait, hogy tartsák az ütemet a tömeggel.

Szóval én kérek elnézést, de tökmindegy, hogy a hetvenes évek óta hallgatsz Queent, a születésed óta – legyen az bármikor is –, november óta, vagy egy hónapja. A lényeg a hozzáállás, az, hogy őszintén tetszik, szereted és megérted, vagy csak beállsz egy sorba, amiből még azelőtt átállsz egy másikba, mielőtt rájönnél, hova is vezetett volna. Szóval akadjunk le azokról, akik most hallgatnak Queent, próbáljuk meg nem kollektíve cseszegetni őket, amiért nem igazi rajongók, vagy mi a halál, már komolyan nem is tudom, milyen vádak röpködnek rájuk leggyakrabban. Vagy aki régebb óta hallgatja, az valamitől jobb? Mi a szar ez a hozzáállás? Egyszer mindenki volt ott, hogy csak éppen elkezdte hallgatni a Queen – de amúgy minden együttesre ugyanúgy igaz – szembejövő számait, egyszer az összes vérben forgó szemű rajongó csak ismerkedett azzal a valamivel, amiért később élt-halt, mert igen, valahol el kell kezdődjön egy folyamat. Senki sem úgy születik, hogy automatikusan a Bohemian Rhapsody sorait büfizi fel szoptatás után.

Szóval igen. Mikor eldöntöttem, hogy poszt formájába öntöm a filmmel és zenéjével kapcsolatos gondolataimat, nem tudtam, hogy ennyi feszültséget szított bennem az emberek jelenlegi tébolyult hozzáállása, ahogy arra se gondoltam, hogy ez lesz az a pillanat, mikor végül kifejezem általános ellenszenvem azok iránt, akik homogén hangsorként tekintenek a zenére, s képtelenek megélni és megérteni azt igazából, úgy, ahogy érdemes. Ahogy a filmben Freddie mondta, „Az igaz költészet az értőknek szól”, és nem is érthetnék egyet jobban. És ha már kitomboltam magam, és levezettem majdnem minden indulatom, szerintem itt az ideje megpróbálnom rátérni magára a filmünkre, ugyanis a Bohém rapszódia megérdemelné ám, hogy az eddigi szájtépésem 3 darab A/4-es oldala is inkább a zsenialitásáról szóljon. Nem lesz ez filmértékelés vagy ilyesmi, inkább csak afféle összefoglaló a véleményemből, meg némi áradozás és őszinte csodálat és tisztelet részemről a Queen, s mindenki iránt, aki részt vett a film létrejöttében. Let’s see.

♫ Hadd kezdjek a castnál, ugyanis a film elsöprő sikere részben természetesen a főszereplőnégyesünk pontos megválasztásának, és az ő későbbi teljesítményüknek köszönhető. Jól esett látni a szereplőgárdán, hogy a készítők nem a hasukra ütve vettek fel egy jelentkezőt, hanem körültekintően, valóban a karakterükhöz illő színészeket választottak. Így történt az, hogy a valódi banda tagjaival nem Brian ikonikus hajkoronája és Freddie szokatlan fogállománya teremtette az össz hasonlóságot – bár tény, azok is stimmeltek. Ugyan nem ismertek tudtommal a Queen tagjainak 21. századi klónjai, én úgy érzem, sikerült megtalálni az ahhoz legközelebb álló srácokat: Gwilym Lee és Ben Hardy aztán tényleg zavarbaejtő módon hozzák Briant és Rogert első látásra, és bár Rami Malek és Joe Mazzello nem kiköpött másai azért Freddie-nek és Johnnak, valamiért a karakterük mégis nagyon passzol. A jellegzetes, korszakonként eltérő megjelenésük kiválóan lett megjelenítve – megjegyzem, akkora hajevolúció volt ez a négy férfi, hogy valami hihetetlen :D –, és a belső kisugárzás is ugyanolyan szépen átjött a képernyőn keresztül. Deacy visszafogottabb, szerényebb jelleme szinte már Mazzello szemeiből is csak úgy sütött, Gwilym iszonyat szerethetően közvetítette Brian „a csapat józan esze” szerepkörét, ahogy a Roger Taylor féle dinamika is nagyon szépen megszületett Hardy munkája nyomán.


És hogy miért kerülgetem kínosan, hogy Rami Malek munkáját méltassam…? Nos, leginkább azért, mert he fucking deserves his own paragraph. Úgy érzem, az egyetlen hiba amit bárki a számlájára írhat, hogy nem ő az igazi Mercury – erről viszont sajnos nem tehet, s ezt orvosolván úgy érzem minden tehetségét és elhivatottságát belefektette abba, hogy a lehető legvalósághűbben reprodukálja a rockzene történetének legjelentősebb figuráját. Malek egy meghatározó korszakot és egy örökké élő legendát vitt el a hátán, egy ekkora szerep nyilvánvalóan hatalmas nyomást helyezett rá, de ő ahelyett, hogy összeroppant volna alatta… nos, inkább valamiféle csodát művelt. Tény, nem nézhetett Freddie meleg, barna szemeivel a kamerába, helyette viszont életre keltette a mozdulatait, az akcentusát, a gesztusait, és valljuk be, hűen tükrözte azt a túlcsorduló, csodálatos és lendülettel teli lelket, ami benne lakozott. Ha kellett énekelt, zongorázott, igazi Freddie-s színpadi táncra perdült… és egyszerűen beletett minden érzelmet, amit kellett. Mindvégig. Tudom, nem sokat számít már az én elismerésem, mikor Rami kezében a megérdemelt Oscarja, de azért hatalmas respect az én részemről is. Milliószor.

♫ Eszembe jutott egyetlen apróság: a film során egyáltalán nem zavart, azonban máskor elgondolkodva kicsit mindig fájlalom, hogy Freddie-nek leginkább csak az extravagáns előadó oldalát prezentálja a Bohém rapszódia. Nem vagyok nagy szakértő, félre ne értsetek, de az eddig látott dokumentumfilmjeim egyértelműen megmutatták azt, hogy igen, Mercury valóban egy ilyen különleges, végtelenül karizmatikus és hangos figura volt, DE, ezt inkább csak a nyilvánosság felé mutatta. Mindenki, aki jól ismerte Freddie-t, azt nyilatkozta, hogy privátban egy sokkal zárkózottabb, visszahúzódóbb személyiség volt, s szinte félelmetes kontrasztban állt egymással e két jelleme. Ezt a második féle alakot hiányoltam picit a filmből – na nem mintha a látottakat nem értékeltem volna nagyra, mert kétségtelen, hogy a filmes Freddie-t minden pökhendiségével együtt is nagyon kedveltem.


♫ Ha már a szereplőknél tartunk, akkor helyretenném, a kémia kérdést az egész színészgárdán belül, ugyanis olyan összhangot éreztem végig, amilyen nem terem akármelyik fán. Akár Freddie és Mary kapcsolatát nézem, akár Freddie és Jim szerelmét, akár az együttes tagjai közti baráti-családi kémiát, vagy Farrokh és a családja viszonyát, egyszerűen minden a helyén van, látszik ezeken az embereken, hogy nem csupán egy letudandó feladatként működtek együtt, hanem ténylegesen jól érezték magukat egymással, és ütős csapattá alakultak a forgatások alatt. S ugyanígy nem csupán a közösségbe, de a saját szerepükbe is sikerült olyan otthonosan belehelyezkedniük, hogy élettel tudják feltölteni a jeleneteket, így lett első perctől az utolsóig csupa szív és érzelem a Bohém rapszódia. A néző érezhette a filmvásznon keresztül átáramló izgalmat és adrenalint, de ugyanúgy átjött boldogság, bánat, magány, kétségbeesettség, szeretet és a többi. Könyörgöm, még mindig nem vagyok az a mindenen meghatódós fajta, de ez a film minden alkalommal előcsalja a könnyeim örömömben-bánatomban egyaránt.


♫ Videók és cikkel szólnak arról, miben ferdíti filmünk a valós eseményeket, s olykor nekem is feltűntek apróságok – a Fat Bottomed Girls nem szólhatott akkor, amikor, hiszen évekkel később írták, meg hasonlók –, ezek azonban nem érzem úgy, hogy negatívan befolyásolták volna az alkotást. Talán ha több idő áll rendelkezésre, könnyebb lett volna pontosan követni a valós történtek fonalát, azonban ha a készítők nézhető filmhossznál akartak maradni, tudjuk sajnos, hogy tömöríteni voltak kénytelenek, így az események olykor máshogy pörögtek, mint igazából. Freddie például a Live Aid koncert előtt nemhogy nem beszélt senkinek betegségéről, még ő maga sem volt annak tudatában… és így tovább, ha valaki listára kíváncsi, akkor talál a neten bőven. Én csak említés szinten hoztam a jelenséget, ugyanis tény, hogy akadnak különbségek, de szerintem a film ettől még maximálisan élvezhető és értékes maradt – akit pedig pontos infók érdekelnek, az hozzám hasonlóan fogja magát, és belemerül egy kicsit a dokumentumfilmek világába, ugyanis készült az együttesről nem egy, amelyek között ráadásul kifejezetten jó és informatív darabok is akadnak. Érdemes időt szánni azokra is, ha valakit igazán foglalkoztat a Queen története.

♫ Nem halogatnám tovább, hogy mint a film egyik legnagyobb ütőerejéről, úgy a zenéiről is ejtsek pár szót… „párat”, de tényleg. Ezen belül is kezdenék gyorsan a felvételek minőségével és megoldásaival, ugyanis szerintem bravúrosan sikerült megoldani minden zenei helyzetet. Értelemszerűen elég sokszor szólaltak meg a banda eredeti felvételei, azonban akadtak jelenetek a film során, mikor egyszerűen nem lehetett ezeket elővenni, mert nem állta volna meg ott a helyét egy stúdió-féle hanganyag. És ilyenkor jött a magic: izzították Ramit, keverték az eredetiket, és tökéletessé tették az összhatást egy titkos összetevővel: az ő neve pedig Marc Martel. Fogalmam sincs, feltűnik-e a neve a stáblistában – akárhányszor láttam, nem tudtam olvasgatni, miközben éppen magával ragadott a zene –, de nem semmi a srác. Egyesek az interneten „hanghasonmásként” emlegetik, és amúgy egyáltalán nem alaptalanul, ugyanis kísértetiesen hasonló énekhanggal büszkélkedhet, mint maga Mercury, ennek köszönhetően pedig ő vált az újabb hangfelvételek titkos fegyverévé: az ő énekét keverték az eredetikkel és Rami előadásával, így született annyi ütős és hiteles érzetet nyújtó alakítás akkor is, mikor nem originálban vették át a készítők a Queen zenéjét.

Erről ennyit, most már isteníthetem egyenesben magát az együttest és a számaikat… meg persze azt a válogatást belőlük, amit a filmben hallhatunk. Ez egyaránt talál be rajongóknál, és azoknál, akik még nem igazán ismerik a Queent: természetesen a legsikeresebb és legfülbemászóbb dalaik kerültek a Bohemian Rhapsody soundtrackjére, ami kezdőlépésnek tökéletes. Az már más ügy, hogy annyi csodálatos daluk van még, amit szívesen hallottam volna a film során… a Liar, a ’39, a One Vision, a Flick of the Wrist, a Lily of The Valley… de nem lehetek telhetetlen, hiszen így is fenomenális hangulatot sikerült varázsolni az összeválogatott számokkal.


Betekintést engedtek a Queen stílusevolúciójába, adtak egy-egy szeletet mindenből, amiért mélyen tisztelem az együttes alkotói munkásságát. Sokszínűséget mutattak, a kísérletezés bátorságát, olyan tökéletesre kiforrott hangzásokat, amelyektől libabőrös lesz a karom, és dalszövegeket, amelyek soronként az agyamba égtek… jézusom, gyerekek, ez az áradozás mégsem fog úgy működni, ahogy gondoltam, mert konkrétan szavakat sem találok arra a zsenialitásra, ami a Queent jellemzi. Ez a négy ember egyszerűen egy csoda – és szinte minden lélegzetvételükkel további csodát hoztak létre erre a világra.

♫ Ami hatalmas pluszpont a készítőknek, az – a már felsorolt sok egyéb mellett – mindenképp az a részletesség, finomság, amivel próbálták helyenként a hitelességet emelni. A színészekkel rekonstruált Bohemian Rhapsody klip. A lépésről lépésre újraalkotott Live Aid. Freddie fellépőruhái. 


♫ És bár le merném fogadni, hogy bőven akadna még kiveséznivaló – talán a film minden perce megérné, hogy külön beszéljek róla, de azért nekem is vannak határaim –, azzal a hatással szeretnék zárni, amit a film összességében vált ki, belőlem legalábbis. A Bohém Rapszódia sokmindent elmond, amit érdemes tudni a Queenről, valamint Freddie Mercury-ról… de mégsem annyit, amennyit az ember tudni akar. Nyújt valamit, de az a valami inkább csak egy kisujj, mintsem egy kar, vagy a hozzá tartozó test; és ugyan az a kisujj is tele van vérrel, lélekkel, energiával, azért otthagyja a hiányzó részek ürességét az emberben. Ennél fogva miután lecseng a Live Aid, s a néző végighallgatja a stáblista dalait is, a film, és Freddie, és az egész Queen jelenség ott motoszkál tovább az ember fejében. Kibontakozásra vár minden életút, válaszra minden kérdés. Mert ez egy különleges történet, különleges emberekről… és azt hiszem ez nézeti meg velem a filmet újra és újra és újra. A csodával nehéz ugyanis betelni.

Kedvenc karakterek:

Freddie egy igazi divatteremtő különc, egy olyan bátor harcosa az életnek, aki két kitaposott ösvényt látva bátran indult el egy harmadik, addig járatlan úton… és ezzel a hihetetlen erőtsugárzó lelkével, a mentalitásával, a tehetségével, minden meg nem értettségével, hóbortjával és darlingjával elbűvölt. Nem is csoda. Mellette még Brian tett rám elsőre is nagy benyomást, mint már említettem, szerintem ő volt a józan ész hangja a csapatban, afféle tűzoltó, aki elcsitította általában a felcsapó indulatokat, és ezt nagyon kedveltem. Meg persze a beszólásait. És a haját. És hogy átevezzek picit a mellékszereplők tengerére is, muszáj megemlítsem röviden Jim Beacht – akarom mondani Miamit –, aki a maga kissé kínos és visszahúzódó természetével nem egy mosolyomért volt felelős. Fun fact, meg kellett nézzem vagy háromszor a filmet, hogy feltűnjön, hogy Tom Hollander játssza, addig teljesen elkerülte a figyelmem… de ezt a vénségem számlájára írom. Amúgy hatalmas a pasas. És nem akarom kihagyni John sem... drágám a filmben nem sok teret kapott, de az eredeti együttes tagjai közül is az egyik kedvencem, nyugis, csendes figura, de annál ütősebb mindig, mikor megnyilvánul. Imádom. 


Kedvenc részek:

Hogy kronológiai sorrendben haladjak a kedvenc jeleneteimmel, az első telitalálat nálam Freddie felvétele volt a bandába, illetve az első stódiófelvételük, tehát a Keep Yourself Alive és a Seven Seas of Rhy jelenetek – nagyszerűen átjött a képernyőn az új kezdet izgalma, és ez magával ragadott engem is. Aztán ki ne felejtsem az ikonikus címadó dal születését: minden percét élveztem ezeknek a jeleneteknek, belekönnyeztem Freddie énekébe, odáig voltam Bri gitárszólójáig – amúgy tényleg képtelen vagyok felfogni, hogyan lehet egy gitárszóló ennyire tökéletes az első hangtól az utolsóig, de tényleg, ilyet hogy lehet –, és fogtam a fejem Roger minden Galileo-jánál. „Egyáltalán ki ez a Galileo?” A jó dalok adta boldogságlöketből a következő kedvenc jelenetem már az összetört szívek világába kalauzol át: Freddie coming outja Mary-nek végig próbára tett, vajon megállom-e könnyek nélkül, de bevallom, nem ment… úgy érzem tökéletes volt a kémia Malek és Lucy Boynton közt, így rettenet őszinte és érzelmes jelenetet hoztak össze. És végül ugorjunk egyet a film vége felé… vagyis kettőt, ugyanis egyaránt felejthetetlenné vált számomra a perc, mikor Fred bevallja a többieknek, hogy beteg, és az is, mikor ellopta a showt a Live Aiden.

Kedvenc dalok a filmből:

Keep Yourself Alive
Killer Queen
Bohemian Rhapsody
Love of My Life
Under Pressure
Hammer To Fall
Don’t Stop Me Now
Radio Ga Ga
We Are The Champions

Pontozás: 10/10*

Sokféleképpen nézheted a Bohém rapszódiát. Nézheted hatalmas Queen rajongóként, de a tudatlanság újdonságával is, nézheted nosztalgiából, nézheted a mély, emberi oldaláért, a felülmúlhatatlan zenéi miatt, de nézheted azért is, mert most „menő”, meg mert éppen adja a mozi, és amúgy is, ha mindenki látta már, neked is kell... de igazából akármelyik kategóriából nézzük is, egy 10/10-es filmről beszélünk. Zseniális színészi játékokkal, amelyekről lehetetlen megfeledkezni, precíz és kellemes kivitelezéssel, olyan zenékkel, amelyek millió tűzijátékot gyújtanak az ember lelkében, és nem utolsó sorban rendkívüli emberek életével a képkockákon, melyek a zenetörténelem egyik legmaradandóbb legendáját keltették új életre: a Queent. Ez nem hinném, hogy helyet adna vitának.


Ti láttátok már a Bohém rapszódiát?
Hadd halljam kommentben, kinek melyik a kedvenc Queen száma! ;)

3 megjegyzés:

  1. Sziaa! Ahh, olyan jó tudni, hogy nem én vagyok az egyetlen, akit ennyire megérintett ez a film. Igazából én is csak azóta vagyok Queen-függő, mióta anyukám elrángatott magával a moziba. És örökké hálás leszek neki ezért!

    VálaszTörlés
  2. Ötvenes éveim közepén járok, de a film előtt a legnagyobb slágereken kívül semmit nem tudtam a Queenről. Mióta 2020. szeptember 5-én bemutatták a tévében, Freddie-függő lettem, vele kelek, vele fekszem. Megnéztem az összes létező interjút, elolvastam egy halom cikket, hogy megértsem a személyiségét. Szegény pasas iszonyú sokmindent rakott a "batyujába", de cipelte és ettől lett az aki. Imádom és gyakran megkönnyezem, hogy mennyire lerombolta a betegség.

    VálaszTörlés

Instagram